Matbloggstoppen

fredag 21 augusti 2015

Coleslaw



Eftersom jag har bott i England i många, många år är Coleslaw inget främmande för mig. I det förlovade landet av hämtmat och helfabrikat är det inget man ställer sig och lagar själv och därför inget jag heller har ätit hemmagjord. Efter ha testat detta recept hos jävligtgott.se inser jag att både jag och engelsmännen har missat något stort. Detta var en helt annan grej än den trista röran man äter i England. Självklart använde jag min egen majonnäs till receptet.
 
5 dl finstrimlad vitkål
1 morot
1 liten rödlök
1 dl crème fraiche
1 dl majonnäs
2 tsk dijonsenap
1 tsk socker
Salt och svartpeppar
Börja med att hyvla eller skära vitkålen fint. Skala och riv moroten fint. Skiva rödlöken tunt. Blanda ihop allt i en stor skål.
I en annan skål blandar du ihop resten av ingredienserna och blandar väl. Rör ihop dressingen och grönsakerna och blanda väl. Smaka av mängden senap, salt och peppar tills du tycker att det smakar gött och låt därefter stå svalt i ungefär en timme innan servering. Rör om igen precis innan servering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar